Eutanasierea cainilor maidanezi

Inainte de toate, am o intrebare, ca sunt nelamurit. Stiu ca sunt doua tabere: cei pentru si cei contra. Intrebarea mea este urmatoarea: a venit pana acum cineva cu o solutie alternativa pentru a scapa de cainii maidanezi de pe strazi? A venit pana acum cineva cu o solutie viabila, cel mult la fel de costisitoare ca varianta eutanasierii, care sa nu implice cruzime fata de ei si care sa multumeasca pe toata lumea? Exista o astfel de solutie alternativa si nu au vrut ei sa o accepte de-ai dracu’ ce sunt, fiindca le place sa omoare caini? Nu? Asa credeam si eu.

Atata timp cat nimeni nu are o solutie mai buna, ce vreti sa se intample? Vreti sa ii lase pe strazi? Aici e vorba si de bani, ca asa ar putea deschide zeci de adaposturi pentru caini, ca nimeni nu vrea sa ii omoare, dar nu se poate altcumva, ca nu sunt bani. Nu vreti sa ii eutanasieze, dar daca s-ar strange bani pentru astfel de adaposturi, cati dintre voi ati da bani pentru asa ceva? Serios acum.

“Inuman”? De ce e inuman? Nu le da nimeni cu lopata peste cap, pur si simplu adorm si mor fara sa simta durere. Care e problema cu asta? Inuman ar fi sa ii lasam pe strazi, sa ne muste, sa ne imbolnaveasca si poate chiar sa ne omoare in chinuri.

In tarile civilizate se eutanasiaza de mult cainii maidanezi, nu e o noutate si lumea accepta lucrul asta fiindca sunt constienti ca alte solutii mai bune nu exista. E vina noastra ca i-am ignorat atata timp pana au ajuns sa fie haite de caini la fiecare colt de strada, iar acum a venit vremea sa facem curatenie. Nu ne place, dar asta este situatia. Mie imi plac cainii, imi plac foarte mult, chiar si maidanezii si chiar imi pare rau de ei, dar trebuie sa lasam prostiile la o parte si sa gandim logic. Mai bine sa fie ei eutanasiati decat sa ma muste pe mine, pe tine, sau pe oricine altcineva. Cand se mai intampla noaptea sa merg singur printre blocuri, imi e mai frica de caini decat de orice altceva si stau tot timpul cu morcovul in cur si sunt atent la tot ce e in jurul meu, pentru ca mi se intampla des sa sara caini la mine fara absolut niciun motiv si am auzit de n ori persoane spunand “nu o iau pe acolo pentru ca mi-e frica de caini”.

O singura data am fost muscat de un maidanez, acum aproape un an de zile. Nu a fost nimic serios, abia mi-a lasat o vanataie, dar putea fi mult mai rau. De obicei ma descurc atunci cand am de-a face cu unul sau mai multi caini maidanezi carora li se pune pata pe mine, dar atunci cand am fost muscat eram prea ocupat cu alt caine care incerca sa ma muste si celalalt a venit pe la spatele meu si m-a muscat de picior. De obicei ma descurc, dar nu vreau sa ajung sa fac din asta un sport. In plus, aici nu e vorba numai de mine, e vorba si de persoanele dragi, unele dintre care poate nu se pot apara la fel de bine ca mine si pentru care imi fac griji uneori, fiindca desi unii nu constientizeaza asta, strazile chiar sunt mult mai periculoase din cauza cainilor maidanezi.

Am auzit azi de la cineva ca le e mai frica lor de mine decat imi e mie de ei. Ce dracu’ inseamna prostia asta? Nu are absolut nicio relevanta, dar nici cea mai mica! In timp ce merg pe strada si ma inconjoara o haita de caini care maraie la mine, ma ajuta cu ceva sa stiu ca lor le e mai frica de mine decat imi e mie de ei?! NU, nu ma intereseaza catusi de putin, pe mine ma intereseaza sa scap nevatamat si atata tot, prostia aia nu are niciodata nicio relevanta cu privire la absolut nimic. Sa fim seriosi, ca toti stim ca nu toti ataca de frica si nu eu sunt cel care ii alearga sa ii muste fiindca mi-e frica de ei. Da, sunt si caini care poate in felul lor sunt traumatizati fiindca au fost tratati mizerabil de catre oameni, adevaratele animale, si mi-ar placea mult mai mult sa fie si acei oameni eutanasiati, dar din pacate nu se poate asta.

Cat despre sterilizare, nici sa nu aud de asa ceva, sterilizarea nu are nicio treaba cu nimic. Pot ei sa ii sterilizeze, sa ii vaccineze, sa le faca ce vor, daca in ziua urmatoare pe mine ma musca de picior de nu mai stiu de mine, ma doare fix in cur ca au fost ei sterilizati si vaccinati. Sterilizandu-i, numarul lor scade in mult mai mult timp (daca scade, ca sterilizarea nu a dat roade in toate orasele), timp in care cine stie cate persoane ataca si cate daune provoaca. Da, intr-un final numarul lor va scadea, dar dupa ce au atacat si au ranit numeroase persoane. Lumea trebuie sa inteleaga ca aici problema nu e numarul lor, aici e vorba de siguranta noastra. Numarul lor poti sa il reduci intr-o saptamana prin eutanasiere cat il reduci in 6 luni prin sterilizare, dar in alea 6 luni cate persoane ataca acei caini lasati iarasi liberi pe strazi?

Imi pare rau pentru ei, dar cat timp nu se ofera o solutie mai buna (nu uitati si de costuri), eu sunt de acord cu eutanasierea cainilor maidanezi.

ACTUALIZARE: Poate nu era asa simplu cum credeam. Cititi articolul asta, l-am primit mai jos, in comentarii.

Alte articole:

17 comentarii

  • ElizabethS

    25/11/2011 la 09:57

    Atata timp cat nu vad eu cum mor, sau cum ii da de pamant, sau ce le-o face acolo…sincer, nu am nimic impotriva. Trebuia facuta si treaba asta, sunt prea multi.
    Unde nu a dat roade sterilizarea, e pentru ca nu s-a facut.

    Daca eutanasierea ne ajuta sa nu mai avem atatia pe strada, e foarte bine! Spor la treaba!

    Reply
  • Ana-Maria

    25/11/2011 la 14:24

    In primul rand, solutia prezentata de tine este una total ineficienta. Daca ne amintim, atunci cand Basescu era primar, a aplicat aceeasi metoda. A functionat? Evident, nu. Si acum mai sunt caini pe strada. De ce ar da roade si acum? Simplu: nu ar da. Oamenii vor lua atitudine, si vor prefera sa ascunda cainii in casa, decat sa ii dea pe mainile hingherilor, apoi sa le dea drumul inapoi in fata blocului.

    Solutia e simpla, si a fost verificata de bihoreni, cum ne arata persoana de mai sus. Sterilizare + adaposturi. Simplu. Vor muri de moarte naturala, dar fara ca ei sa deranjeze. Iar problema banilor este una simpla. Taxe. Da, taxe. 10 RON pe fiecare apartament e mult? Avand in vedere ca pentru 10 lei suntem scutiti de pericolul de a fi atacati si de deranjul cauzat de latrat, nu cred.

    Iata o solutie. Eu sunt una dintre persoana care se plang, si totusi am o solutie. In schimb, metoda aplicata pe care cei ca tine o considera in regula este de fapt una foarte proasta, care nu o sa dea roade.

    Si apropo, inuman mi se pare mai degraba chinurile la care supunem bietele animale, care nu au nicio vina decat ca au procreat. E perfect in regula ca noi sa lasam asta sa se intample si tot pe animale, in al caror instinct sta sa se apere, deci, implicit, sa muste, ca reprezinta un pericol. Un pericol reprezinta mai degraba oamenii carora le e prea lene sa gaseasca solutii viabile.

    Gandeste de doua ori inainte sa spui ceva. S-ar putea ca cineva sa iti arate ca, desi iti sustii punctul de vedere cu atata tarie, sa te inseli teribil de tare.

    Reply
    • ovisebdan

      25/11/2011 la 14:33

      Sincer, ar fi bine sa ma insel si sper sa se gaseasca o alta solutie si sa o puna in aplicare. Am citit si articolul de mai sus si aparent altii au reusit si fara eutanasiere, ce-i drept, in mai multi ani, dar au reusit in final. Nu pun la indoiala metoda sterilizarii, ca e clar ca daca o aplica asa cum trebuie, functioneaza, dar nu ma incanta ideea ca dureaza ani de zile.

      Reply
    • roman in alta tara

      07/08/2012 la 00:00

      @Ana-Maria,
      EU NU SINT DE ACORD SA DAU NICI UN CENT PTR. MAINANEZI SI SA NU VII TU ACUM SA MA OBLIGI SA CHELTUI BANII MEI PTR. CAINII ASTIA ASASINI. DA TU 10 RON PTR. VICTIMELE CAINILOR MAIDANEZI!!!
      NU TI-E RUSINE SA PROPUI SA DAM ALTI BANI PTR. NISTE JAVRE ?
      Pensionarii nu au bani de doctor si de medicamente si tie-ti arde de dat alti bani la maidanezi. Ca deja pina acum am dat, ce crezi pe banii cui se construiesc adapaosturi cu spitale ptr. caini si terapie intensiva ?
      RUSINE !!!!
      Daca ii iubesti plateste din buzunarul tau !

      Reply
  • Ana-Maria

    25/11/2011 la 15:15

    Sa inteleg ca preferi o metoda cruda, ineficienta si totusi rapida in schimbul uneia care chiar da rezultate?

    Reply
    • ovisebdan

      25/11/2011 la 20:36

      Lasa, ca amandoi stim la fel de bine ca si cu eutanasiere se poate, doar ca nu e la fel de simplu ca in cazul sterilizarii si nici mai ieftin. Nu e, dar e mai rapid, am scris mai sus de ce consider ca asta e foarte important.

      Reply
  • pentru ana-maria

    26/11/2011 la 14:48

    Draga Ana-Maria ai dat vreodata “10Ron” (cum zici tu) pentru copiii cu probleme ?
    Eu muncesc de crap pentru “10Ron”, tu oare sti cum e ?

    Reply
    • roman in alta tara

      07/08/2012 la 00:08

      SINT PENTRU EUTANASIEREA CAINILOR MAIDANEZI. Niste minti iluminate vor sa ne convinga ca solutia e sterilizarea !?!?
      Dar de cind un caine sterilizat nu musca ?
      Si niste minti tot alti de iluminate vor sa ne convinga ca sterilizarea costa mai putin.
      Pai sterilizarea e o minioperatie, iar pe urma trebui sa-i dai mancare, veterinar, etc. Pe cind cu eutanasierea e deajuns o injectie. Cum poate sa coste mai mult ?
      Nu stiu, da pe vremea lui Ceausescu lumea judeca mai mult: acum sint saraci lipiti pamintului dar stau cu sufletul la gura sa dea de mincare catelului care musca si ucide atitia oameni.

      Reply
  • rina

    07/12/2011 la 19:06

    dar luati-i in casa si spalati-va cu ei pe cap, mancati cu ei la masa si lasati-i sa va citeasca o poveste inainte de culcare,ca “sunt si ei un suflet”.

    Reply
  • Hingeru

    17/05/2012 la 04:28

    Maidanezi omoara oameni ei fac legea in romania sunt un fel de yakuza de romania !! Haitele de maidanezi trebuie exterminate pina la ultimu picior de javra existen pe teritoriul romaniei si zoofili impuscati

    Reply

Leave a Reply to ovisebdanCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.