Developer/publisher: The Fullbright Company
Gen: dramă, mister
Durată: ~3 ore
Website
Lansat: 15 august 2013 (PC, MAC)
ESRB: N/A
Trailers: Launch Trailer
‘Gone Home’ nu e un joc video; sunt situații în care numind un astfel de mijloc de divertisment “joc” e prea puțin spus, și situații în care e prea mult spus. În cazul de față, e mult prea mult spus, dar ăsta nu e nicidecum un lucru rău; ‘Gone Home’ este o poveste interactivă (asemănător cu ‘Dear Esther’).
Creat de firma independentă The Fullbright Company, ‘Gone Home’ are loc în anul 1995 și te pune în pielea unei fete de 20 – 21 de ani, Kaitlin, care ajunge acasă în toiul nopții după un an de călătorit prin Europa, însă găsește casa goală. De aici începe povestea, iar scopul e să descoperi unde îți sunt părinții și sora mai mică, aflând pe parcurs ce s-a întâmplat în viața fiecăruia cât timp tu ai fost plecată.
În mare, povestea este una de dragoste, și cam atât vreau să dezvălui. Personal, mi s-a părut emoționantă și mi-a plăcut, dovedind încă o dată că mediul are un potențial extraordinar pentru a reda o poveste și a te implica în feluri în care un film sau o carte nu o vor putea face niciodată.
Gone Home proves that a game focused on story and exploration, starring a decidedly non-traditional cast of characters can be utterly thrilling. With excellent writing and environments that made me want to explore every nook and cranny, Gone Home simply, effectively drew me in. – Polygon
Perhaps Gone Home’s greatest surprise lies in the apparent ease with which The Fullbright Company has joined the game’s subject and its medium: it’s a domestic tale of girl-to-womanhood told with the tools of an action game. As a statement that games can express emotionally resonant stories, Gone Home is a triumph. But that’s not why you should play it. Engrossing, touching and rewarding, it’s well worth the experience on its own terms, too. – Edge Magazine
If you enjoyed The Stanley Parable or Dear Ester, or you’re a fan of narrative-driven games, you owe it to yourself to play Gone Home. For $20 it can seem quite steep so you have to be willing to pardon the linear gameplay and short length in favor of the journey. But the few tears I shed confirm that I feel the experience is worth it. – Machinima
Vom vedea mult mai multe astfel de “jocuri” în viitor, iar momentan acest viitor pare foarte promițător. Jocurile video pot schimba complet felul în care trăim experiența unei povești, iar ‘Gone Home’ e un exemplu perfect.
GameSpot i-a acordat jocului nota 9.5. Media notelor a 53 de critici ajunge la 8.6, iar media notelor a peste 1500 de jucători ajunge la 5.8. De reținut că în cazul genului ăsta de “jocuri”, unei note mici din partea jucătorilor obișnuiți nu ar trebui să i se acorde mare importanță.
Nota mea: 9/10
Discover more from Ovidiu Avrămuș | Blog
Subscribe to get the latest posts sent to your email.