Romania anului 2011

Probabil ati auzit deja de doamna aceea din Timisoara careia i-a fost interzis accesul intr-un club fiindca era in scaun cu rotile. Daca nu, auziti acum.

Dupa cum spuneam, unei doamne din Timisoara i-a fost interzis accesul intr-un club pe motiv ca “ar fi reprezentat un disconfort” atat pentru ea, cat si pentru restul persoanelor din club.

“Nu suntem instituție publică sau de stat să fim obligați să lucrăm cu astfel de persoane.”

Nu, dar se presupune ca sunteti totusi oameni! Atat voi, cat si clientii vostri. Fie ca acel club este sau nu amenajat special pentru persoane in scaun cu rotile, pur si simplu nu poti sa ii interzici unei persoane cu un astfel de handicap accesul in clubul tau. Acei oameni ar fi putut cel mult sa incerce sa ii explice frumos situatia si sa o convinga sa aleaga alt local, insa decizia finala ar fi trebuit sa fie la latitudinea doamnei in cauza.

Ieri am ramas prost cand am vazut pe Facebook lume care e de acord cu ce s-a intamplat si gaseau tot felul de justificari ridicole pentru parerile lor.  Cel mai bine cred ca ar fi sa postez intreaga conversatie.

Da, vai de capul meu, ca sunt incapabil sa port o discutie serioasa si ma comport ca un cretin.

Ma simteam de parca as vorbi cu niste copii mici care nu sunt capabili sa inteleaga o situatie de genul asta si nu-mi venea sa cred cu cata ignoranta trateaza subiectul. Ma intreb cum s-ar simti ei daca ar fi pusi intr-o situatie de genul asta: esti in scaun cu rotile, consideri ca viata ta s-a cam dus dracu’ si esti constient ca de aici inainte nu vei mai avea niciodata o viata normala, nu vei fi niciodata la fel ca restul lumii, iar din cauza asta esti pur si simplu devastat, cum ar fi oricine. Intr-o seara prietenii tai vor sa te scoata in oras si sa va duceti la un club, sa beti ceva si sa va distrati. Da, esti in scaun cu rotile, nu poti dansa, dar asta nu inseamna ca nu poti sa te duci acolo, sa stai cu prietenii la o masa, sa bei o bere si sa te bucuri de muzica. Dar jegurile care conduc clubul nu te lasa inauntru, fiindca esti cum esti. Cum te-ai simti atunci? Cum ti s-ar parea sa ti se aminteasca in mod constant ca esti inferior tuturor si nu poti face tot ce face un om normal? Cat curaj ti-ar trebui sa nu iti iei viata?

Daca ti se pare normal faptul ca i-au interzis accesul, incearca putin sa te pui in situatia ei si vei vedea ca am dreptate. Daca tot consideri ca nu e asa, inseamna ca nu te-ai gandit destul de bine.

(Discutia pe tema asta e continuata in comentarii.)


Discover more from Ovidiu Avrămuș | Blog

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

17 comentarii

  • June

    25/06/2011 la 17:08

    Ce cretini… Spre deosebire de femeia aia, care nu a ales sa fie intr-un scaun cu rotile, astia aleg sa fie absolut inutili pentru umanitate, in fiecare zi.

    Reply
  • Lucian

    25/06/2011 la 21:54

    Nu vreau sa intru in polemici, gestul e regretabil, pacat de acea femeie, etc.
    DAAAAAR….

    Situatia e similara cu altele:
    “Ne rezervam dreptul de a ne selecta clientii”.
    Interzicerea accesului intr-un club unei persoane in stare de ebrietate, interzicerea intr-un club select persoanelor ce nu au o anumita tinuta vestimentara, interzicerea intr-un club persoaneloc cu un comportament indecent, sunt situatii des intalnite si similare cu cea de mai sus.
    Intr-un timp accesul tiganilor in actualul strand Laguna Albastra era interzis. Unii ar zice ca era discriminare. Eu as zice ca pe vremea aia cam dispareau din lucruri in mod frecvent pe-acolo si dupa ce au luat aceasta masura rata furturilor a cam scazut spre zero. Sa nu mai spun de comportamentul lor (de genul sunt stapanul lumii fac ce vreau) care lasa de dorit si deranja majoritatea.

    Fac pariu ca tu personal daca ai fi membru intr-un club select si ai fi obligat sa vii la sacou acolo si pantaloni de stofa, nu ti-ar conveni daca la un moment dat ar lasa orice persoane sa intre, chiar la short, slapi si tricou. Sau chiar daca nu ar fi tinuta obligatorie ci doar un lucru cu care te-ai obisnuit, ar fi deranjant sa vezi pe cineva intr-o astfel de tinuta vestimentara.
    Gandeste-te la situatiile similare si o sa vezi ca te impresioneaza doar faptul ca acea femeie are un handicap, altfel ar fi fost deplasat ca o persoana care nu se incadreaza in grup sa incerce sa se introduca fortat.
    Sper ca m-am facut inteles.

    Reply
    • ovisebdan

      25/06/2011 la 22:07

      Corect, nici nu neg asta. Ma impresioneaza doar faptul ca are un handicap, tocmai asta e ideea.

      N-as zice ca e o situatie chiar asa de similara cu cele enumerate de tine, fiindca ea nu a ales sa aiba acel handicap. Da, nu ma astept sa intru intr-un club imbracat cum ai zis tu, dar hainele pe care le port sunt o alegere si le pot schimba. Nu cred ca niciuna din situatiile enumerate e similara. Unele restrictii sunt de bun simt, cum ar fi interzicerea accesului persoanelor in stare de ebrietate, care au o anumita tinuta vestimentara sau un comportament indecent.

      Nici exemplul cu tiganii nu cred ca este unul bun, fiindca in general se stie cum sunt tiganii; daca li se interzice accesul, e din vina lor (nu ma refer neaparat la o anumita persoana, ci la majoritate).

      “Ne rezervam dreptul de a ne selecta clientii”.
      Exact cum spuneam si in post, inteleg ca iti rezervi dreptul sa iti selectezi clientii, dar asta nu inseamna ca trebuie sa iti pierzi umanitatea.

      Reply
  • ovisebdan

    25/06/2011 la 22:14

    Sincer sa fiu, eu daca as avea un astfel de club si as fi prezentat cu o situatie de genul asta, as pune aceasta clienta mai presus decat toti ceilalti clienti prezenti la momentul respectiv in club. Mie asta mi se pare lucrul corect de facut si asa mi se pare mie normal.

    Reply
    • Anonim

      30/06/2011 la 21:04

      Da, probabil de-aia nu ai un club. De obicei celor care au afaceri prospere nu le pasa de cei din jur… doar asa au ajuns acolo, cel putin in Romania. Prin santaj, mita si smecherie. Dupa parerea mea, faptul ca nu au primit-o a scapat-o de ochii lungi si replicile nesimtite din partea smecherasilor… nu stiu cat de bine s-ar fi simtit inauntru daca toata ar fi auzit lumea ca o vorbeste pe la spate

      Reply
  • iNA

    25/06/2011 la 22:19

    Nu ma mai mira nimic…Toata lumea din Romania nu numai cretinii aia de pe Facebook adopta in ultimul timp premisa: ”nu ma intereseaza,atata timp cat nu ma afecteaza”…De exemplu Sistemul de Sanatate romanesc:nu intereseaza pe nimeni ce se face in spitale,dar cand ajung la doctor realizeaza ca nu e bine ce se intampla,si au brusc,un nod in gat…Mi-as dori sa pot sa le imping pe gat nodul ala..Pacat ca nu m-a facut mama baiat..

    Reply
  • matrixismyname

    01/07/2011 la 18:00

    Am doar o intrebare, ce cauta in scaun cu rotile in club… adica nu poate dansa, no ?
    E nesimtire din partea celor din club ca i-au zis asa in fata aiurea… insa totusi, ce cauta femeia aceea in club?

    Reply
  • Rallo Tubbs

    02/07/2011 la 16:30

    vai de pula mea. citesc comentariile si parca as fi pe creative monkeyz sau pe cocalari.

    ba boule, daca tot esti asa revoltat? ai ajutat vreodata un/o batran(a) sa treaca strada? le-ai carat plasele? nu. in schimb te-ai cacat pe tine de ras cand i-ai vazut ca stau la coada sa isi ia adevarul de seara ca e gratis. te-a interesat ca nu sunt locuri de parcare pt. handicapati, iar alea care exista sunt ocupate de tigani sau romani infecti? te-a interesat ca majoritatea institutiilor nu au rampe pentru carucioare sau daca au sunt facut la un unghi imposibil de urcat? nu. taci in pula mea si nu mai fa pe desteptul pe aici. ca s-a intamplat faza asta, asta e. mai ai sa faci greva foamei prin centru.

    si ca zice desteapta de ina: “nu ma intereseaza, atata timp cat nu ma afecteaza” cate sacrificii faci tu pentru altii? pentru drepturile cui lupti tu? ca si tu esti dupa aceeasi afirmatie. sau cine stie prin ce cacat de ONG esti bagata, puneti 3 afise prin oras si va credeti voluntari. nu mai mancati atata cacat si vedeti-va de treaba voastra.

    iar daca desteptu’ asta de ovisebdan pune o chestie de pe facebook, repede va dati cu parerea despre persoanele care au comentat. dar nu stiti cine sunt si cum gandesc. daca voi va dati seama din 2-3 randuri, nu stiu ce mai cautati in rromania si nu emigrati.

    adios.

    Reply
    • ovisebdan

      02/07/2011 la 21:34

      Tu esti constient de ce zici?

      In primul rand, stii tu daca am ajutat eu vreodata pe cineva sau nu in situatiile descrise de tine? Stii tu ca am ras de nu stiu cine, sau vreo alta aberatie de genul? Stii tu ce lucruri ma intereseaza si ce nu?
      In al doilea rand, asta e total irelevant si nu are nicio legatura cu subiectul, insiri niste prostii doar ca sa te afli in treaba. Trebuie sa ajut in mod regulat persoane in varsta sa treaca strada ca sa fiu revoltat cand se intampla o situatie de genul asta?

      Nu stiu cine esti si cum esti tu, poate esti un tip de nota 10, dar din comentariile tale de pana acum pari a fi un idiot. Intelegi?

      P.S. Da, daca pe tine chiar te intereseaza, m-am gandit de mult timp la lipsa rampelor de la multe institutii si chiar la unghiul absurd al celor existente, dinaintea evenimentului cu doamna din Timisoara, dar ce ma intereseaza pe mine sau faptele mele caritabile nu au absolut nicio legatura cu subiectul discutat aici. In loc sa te axezi pe subiectul respectiv si sa fii obiectiv, ca o persoana matura ce pretinzi ca esti, ai transformat discutia intr-una personala si ai inceput sa te iei de niste lucruri stupide si fara sens. Poti sa zici tu ce vrei despre mine si oricat de ipocrit as putea fi eu (desi nu sunt in cazul de fata), am dreptate in ce am spus in articol, fie ca iti convine tie sau nu.

      Reply
      • Rallo Tubbs

        02/07/2011 la 21:45

        :| tie trebuie sa ti se deseneze. nu insir nimic. iti dadeam exemple legate de subiectul de la care am inceput. aceleasi chestii, doar ca erau vis-a-vis de alte persoane. o tii pe a ta si nu are rost, daca cineva gandeste altfel decat tine e prost. asa ca nu-mi mai bat capu’ cu tine. du-te dica, du-te!

        Reply
  • Dan Visan

    02/07/2011 la 17:05

    asa, iar acum spune-mi te rog, ce anume rezolvasi cu postul asta?

    @ina: si de ce ar trebui sa ne pese de femei in scaune cu rotile din timisoara care nu sunt lasate sa intre in cluburi?

    asta va fi singurul comentariu pe care-l las aici. le citi pe ale voastre si deja imi dadui seama cum o sa decurga lucurile, deci mai bine zic pas.

    Reply
    • ovisebdan

      02/07/2011 la 21:35

      Dan, parca aveai si tu candva un blog. La o intrebare stupida de genul “ce rezolvasi cu postul asta” ma asteptam de la persoane mai limitate ca tine.

      Reply
  • Radu de la scara 2

    02/07/2011 la 17:11

    Ba, va cacati pe voi atat timp incercand sa pareti niste intelectuali si tot ce reusiti sa faceti e sa emanati gaze urat mirositoare: pe olteneste, basini.
    Situatia e cat se poate de simpla:
    1.clubul, ISI SELECTEAZA CLIENTII, si singurul lucru de care se poate face vinovat (in caz ca s-a intamplat) e modul in care a fost refuzata femeia (ma refer, desigur, la formularile folosite de gorilele de la usa, care desigur ca nu au fost pregatite pt un moment de genul asta)
    2.esti in scaun cu rotile si ai o anumita varsta, de ce te duci in club ?! stii ca o sa atragi toate privirile, stii ca o sa incomodezi oameni (pt ca este un loc de dansat). ce pula mea cauti in club? asta v-ati intrebat ?!

    hai sictir

    Reply
  • Alexi

    08/07/2011 la 03:13

    Imi cer scuze pentru interventie, dar am o mica nelamurire. Tu, ovidiu, de ce iti bati capul cand vezi ca nu ai cu cine vorbii?? Ajunge sa iti spui parerea o data, fara sa dai explicatii idiotilor care ar putea sa incerce sa gandeasca singuri. Nu are rost sa te pui la mintea lor. Daca ei nu au inteles, e problema lor. Ca oricum oamenii din ziua de azi se gandesc doar la propria persoana.

    Reply

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.