Review – ‘Unmechanical’

unmechanical

Developer: Talawa Games
Publisher: Teotl Studios
Gen: puzzle
Website
Lansat: 8 august 2012 (PC, iOS)
ESRB: N/A
Trailers: Announcement Trailer, Launch Trailer

‘Unmechanical’ e un side-scroller pseudo-3D realizat de studioul independent Talawa Games, situat în Suedia, fiind primul lor proiect și încă unul foarte promițător.

Protagonistul jocului e un roboțel simplu, fără nume, fără o poveste în spate și fără personalitate. Obiectivul jocului e explorarea și evadarea dintr-un loc straniu aflat undeva sub pământ, prin rezolvarea a diverse puzzle-uri. Jocul în sine nu are o poveste, tot ce știi e că ai fost răpit (nu știi de către cine sau de ce) și că trebuie să evadezi, iar mai mult de atât nu vei afla nici după ce termini jocul. Nu îl critic pentru asta, nu e un eșec atâta timp cât asta s-a vrut să prezinte jocul. Înțeleg că nu au dorit să pună accent pe poveste și e în regulă, însă are potențial și îmi pare rău că au luat această decizie.

Jocul se bazează pe rezolvarea a felurite puzzle-uri pentru a avansa, către ce nu se știe exact, dar presupunem că spre ieșirea din locul ciudat în care am fost aduși. Nu există pericol pentru protagonist, astfel că jucătorul e liber să experimenteze orice fără teama repercursiunilor. Provocările întâlnite te obligă să îți pui mintea la contribuție, sunt distractive și interesante, însă rareori prea dificile (intuiția e în general cea mai bună armă).

La sfârșitul jocului ești obligat să faci o decizie morală, însă acest lucru nu e prezentat destul de clar jucătorului și majoritatea poate ar termina jocul fără măcar să realizeze că au avut acele opțiuni la momentul respectiv (un exemplu ar fi Consoarta, care l-a terminat și ea), iar asta din partea mea e un minus. Aici consider jocul un eșec fiindcă de data asta au încercat să facă ceva și nu au reușit. Consider că din moment ce au mers din start pe ideea că jocul nu se bazează pe o poveste sau pe lucruri mai profunde și s-au concentrat pe celelalte aspecte, ar fi trebuit să îl lase așa până la final, fără acest detaliu care pare complet nelalocul lui și e prea puțin elaborat jucătorului. Un alt minus e faptul că jocul se termină prea brusc și nu oferă o recompensă interioară destul de semnificantă. Un final mai impresionant puțin ar fi mers cale lungă în ceea ce privește satisfacția jucătorului.

‘Unreal Engine 3’, motorul grafic de la baza jocului, și coloana sonoră inedită și excelentă care se mulează perfect pe atmosfera jocului, fac din ‘Unmechanical’ o experiență cu adevărat plăcută. Niște opțiuni pentru anti-aliasing ar fi fost bune, dar ăsta e un detaliu mai puțin important.

As attractive in motion as it is in design, Unmechanical is a majestic 2.5D puzzler. – IncGamers

Unmechanical provides players with addictive and mind-perplexing puzzles, in addition to both a charming and atmospheric presentation. Stunning visuals and a captivating soundtrack combine for one of the best looking and sounding independent games in recent history. Unfortunately, the gameplay experience of Unmechanical suffers from the lack of a proper narrative and details on the game’s setting and characters. – Gaming Nexus

The only real problem with the length is the pacing, with no indication given that you’re on the last area and solving the final puzzle until, surprise!, end credits. It’s analagous to reading a review that, while technically it’s said everything it needs to, simply comes to a stop. – Hardcore Gamer

At around four hours long, it’s such a wonderfully designed, ideally balanced set of challenges, often tricky but never obscure, revealing a maturity in crafting that is remarkable from a first-time indie team. It’s absolutely adorable, damned smart, and well worth your time. – Rock, Paper, Shotgun

Mi s-a părut interesant. – Consoarta

În concluzie, dacă vrei un joc care să-ți distragă atenția pentru 3 – 4 ore, ‘Unmechanical’ e o alegere mai mult decât decentă. E inteligent, sună bine, arată bine, te va provoca și cu siguranță nu vei regreta că l-ai încercat.

GameSpot i-a acordat jocului nota 7. Media notelor a 24 de critici ajunge la 7.4, iar media notelor a peste 80 de jucători ajunge la 7.8. Nota mea va fi influențată de faptul că pentru un prim joc al unui studiou independent, e un joc reușit. Cred că cei care au lucrat la el au potențialul de a scoate jocuri și mai bune de atât și cu siguranță voi juca și următorul lor joc.

Nota mea: 8/10


Discover more from Ovidiu Avrămuș | Blog

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Lasă un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.